Home Blogs Het zit vanbinnen: hoe stylist Geert het interieur van hypotheek.winkel binnenstebuiten keert

Het zit vanbinnen: hoe stylist Geert het interieur van hypotheek.winkel binnenstebuiten keert

Hypotheek.winkel investeert 100 procent in merkbeleving. Een kolfje naar de hand van brand manager en conceptverantwoordelijke Geert Van Speybroek, die aan de slag gaat met warme materialen en ontwerpen die huiselijkheid uitstralen. Of hoe merkbeleving veel meer is dan een logo en de juiste kleuren kiezen.

Wat is je concrete functie bij hypotheek.winkel, Geert?

“Ik focus me als brand manager uitsluitend op het fysieke gedeelte, de look & feel zeg maar.

Alles wat de klant ziet en ervaart: drukwerk, beeldmateriaal, tone of voice en dus vooral ook hoe de winkel eruitziet en hoe de klanten die ervaren als ze binnenkomen.”

Het viel me op hoeveel inspanningen hypotheek.winkel doet op vlak van inrichting, tot zelfs een sterrensysteem toe. Waarom?

“Omdat we mensen graag ontvangen in een huiselijke omgeving. Ze moeten iets voélen als ze binnenkomen. Bovendien willen wij ons onderscheiden van banken, omdat wij geen belang hebben in het soort lening die wij geven. Wij zijn honderd procent onafhankelijk en zien onszelf eerder als een amicale adviseur die samen met de klant bekijkt wat voor hem of haar de beste oplossing is. Dat welkomstgevoel willen we in alles uitstralen. Anders gezegd: we willen het zakelijke zoveel mogelijk elimineren en het menselijke maximaal naar voor krijgen.”

Heeft het ook te maken met het feit dat mensen bij jullie een van de belangrijkste beslissingen in hun leven nemen?

“Absoluut: de aankoop van een huis is een mijlpaal én een droom. Wij willen dat die droom al start op het moment dat ze hier binnenkomen. Daarom creëren we in onze zithoek het gezellige en warme effect van een woonkamer, zij het zonder de kantoorfunctie uit het oog te verliezen. Zo zal je er geen financiële krant of vakblad van de makelaars vinden, wel interieurmagazines, boeken over tuinen of kleurstalen van laminaat. Die zithoek bestaat uit een knusse koffiehoek en een toffe zitbank, hebben we aandacht voor voldoende planten en staat het iedereen vrij een stuk fruit uit de schaal of een bonbon uit de pot te nemen. Om die reden werken we ook zoveel mogelijk met natuurhout, bijvoorbeeld voor onze adviestafel. Die is trouwens 140 op 140 cm, zodat de klanten niet tegenover, maar naast de adviseur zitten en samen naar één scherm kijken – geen geheimen, maar volledige openheid. Over al die aspecten hebben wij grondig nagedacht.”

Hoe reageren de franchisenemers nadat je hun winkel onder handen hebt genomen?

“Voor hen heeft het een dubbel effect. Ze stellen enerzijds een wow-effect vast bij klanten, die aangenaam verrast zijn door de gezellige inrichting. Op zich al heel leuk en een boost voor de fierheid over hun zaak. Anderzijds is het ook voor henzelf heel positief: na een periode van thuiswerk en videocalls door de coronacrisis, is het voor hen fijn dat ze weer gesprekken face-to-face konden voeren op kantoor. Dat in een huiselijke omgeving met frisse kleuren en zachte materialen, met planten en goede verlichting. Kortom, door de rebranding wordt de winkel ook een aangename werkomgeving.”

Is er iets – een concept, een winkel … – waar je zelf bijzonder fier op bent?

“Voor mij gaat het echt om het totaalplaatje, de interieurdetails waarin je écht het verschil maakt. Zoals een hip kommetje met wat koekjes, een mooie fruitschaal, een siervaas met droogbloemen, trendy kopjes, een sfeervolle staande lamp … Die winkels waar ik zelf sterk betrokken ben als brand manager, hebben om die reden net dat ietsje meer. Daar ben ik het meest fier op. Het verhaal gaat verder dan de juiste meubels, je moet die woonkamer volledig afwerken. Alleen op die manier creëer je een love brand, waar mensen over spreken en graag komen. Omdat ze zich dan deel voelen van een community. Om onze franchisenemers te overtuigen om die extra stap te nemen, werken we daarom met een sterrensysteem, waarmee ze punten en budget voor hun inrichting kunnen scoren.”

Wat is voor jou, in een notendop, de merkbeleving bij hypotheek.winkel?

“De relatie met de klant opbouwen is voor ons het allerbelangrijkste, ook al is die relatie vaak eenmalig. Je koopt nu eenmaal niet zo vaak een huis. Maar in elk contact met ons merk moet de klant zich zo goed mogelijk voelen. Daarom besteden wij zoveel aandacht aan de inrichting, en letten wij er bij de rekrutering op de meest geschikte profielen aan te werven. Want kennis kan je opbouwen, maar wat je uitstraalt in je relaties met anderen niet.”

Kriebels gekregen na het lezen van dit blogbericht om één van onze collega’s te worden? Of wil je gewoon eens langskomen om erover te praten? Kom eens langs op de koffie of bekijk één onze vacatures! https://hypotheekwinkel.jobtoolz.com/nl

4-1